Firmaprofil

Bedriftsledelse

      • Thomas Stirnimann, Chief Executive Officer (CEO)
      • Marcello Bologna, Chief Financial Officer (CFO)
      • Roger Müller, Chief Procurement Officer (CPO)
      • Jörg Herrmann, Chief Operating Officer (COO)

Interhomes bedriftshistorie

1965
Swiss Chalets ble grunnlagt av to sveitsiske pionerer innen turisme: Bruno Franzen og Werner Frey.

1975-1977
Swiss Chalet - Interhome blir slått sammen: 105 personer i 16 kontorer.

1977
Interhome blir selskapets nye navn,

1980
Interhome er den første i bransjen til å opprette et informasjonssystem som knytter alle byråene til ett bestillingssystem.

1984
Den nye logoen er en liten fugl. Den symboliserer ferie og frihet. Alle Interhome kontorer innfører samme bedriftskultur.

1986
2 millioner kopier av Interhome brosjyrer blir trykt. De er oversatt til 8 språk og blir utdelt i 12 land.

1989
Hotelplan, det nest største sveitsiske reisebyrået og datterselskap av Migros kjøper Interhome AG.

1995
På denne tiden består Interhome sitt produkt av 75 000 sengeplasser i 11 land – inkludert Tyskland, Tsjekkia og Polen.

1998
Interhome er et av de første selskapene som går "online". Kunder kan nå søke etter informasjon og be om brosjyrer. Bestillinger "online" er mulig fra 1999.

2000
Interhome bestillingssystem knytter sammen 75 lokale kontorer og 30 partnere for å kunne tilby kundene bedre service.

2003
Interhome flytter inn i Hotelplan sine kontorer for å skape en felles infrastruktur.

2005
Simon Lehman blir ny styreleder i Interhome.

2006
Med det nye 1-til-1-systemet blir kundene tilbudt enda bedre service med personlige tilbud og med håndplukkede overnattinger.

2006
Interhome kjøper reisearrangøren Casa Club, France Villas og Solemar og kan dermed tilby eksklusive villaer i Provence og Toscana.

2007
Hjemmesiden forbedres for å gjøre det enda enklere og raskere å finne den perfekte ferieboligen. Videre kan det tilbys bedre service og mer informasjon.

2007
Interhome er for tiden representert i nesten alle europeiske land, inkludert Russland og Kroatia. Samarbeid er styrket for utleie i Danmark, Belgia og Holland.

2008
Partnerskap ble startet i USA og Finland.

2008
Annonsetorget og den nye distribusjonskanalen Vacando ble lansert.

2008
Omprofilering av selskapets identitet og design.

2009
Samarbeid ble startet med salgsrepresentant i India.

2010
Helt ny design av nettsiden hvor det kan søkes vha. navigering. Nye reisemål: Maroko og El Gouna, Egypt.

2011
Oppkjøp av den tyske markedslederen INTER CHALET innen 2013. Nye reisemål: Israel og Kypros.

2012
Eksklusivt samarbeid med TripAdvisor, verdens største nettsted for reiser.

2013
Den nye bookingsportalen får gull i kategorien ”Brukervennlighet” og sølv i ” Foretningseffektivitet” i Best of Swiss Web Awards.
Interhome blir testvinner som onlineportal i Stiftung Warentest. Blant annet for den tydelige og detaljerte søkefunksjonen.
Den første ferieboligleverandøren i den tyskspråklige verden med en iPad App som har en omfattende søkefunksjon.

2014
Koni Iten tar over roret som CEO. Under hans ledelse oppnår firmaet toppresultater.
Øyen Mauritius tilbys nå som en destinasjon.

2015
Interhome feirer sitt 50års jubileum. Et nytt vellykket år bekrefter at kursen vi satte år 2014 holder mål.

2016
Interhome fortsetter sin suksess. For første gang i historien matcher firmaet mer enn 666.000 feriehus-reisende med deres ideale feriebostad. Den fakturerede omsetningen stiger til 186,6 milioner sveitsiske franc (CHF)